takie tam :)

Pogaństwo to podporządkowanie człowieka kultowi materialnemu-czyli oddawanie czci przedmiotom i stawianie w hierarchii, ponad życie i wolność człowieka jakiś innych elementów, którym ten ma służyć sobą (życiem swoim)—na ile się orientuje, to takich świątyń trochę już w Polsce stoi, i to nie tylko stricte religijnych 🙂

 

Ukryj 18 odpowiedzi
David W. Drożdż
David W. Drożdż Wystarczy synteza imienia głównego bożka pogan słowiańskich i wszystko jasne p.Sebastianie

 

Sebastian Jarczak
Sebastian Jarczak Sądzę Davidzie (darujmy sobie tych panów), że ważniejsze od opakowania czy imion, są w religiach wartości-a te chrześcijaństwo i stare słowiański wierzenia mają nieprzypadkowo bardzo bliskie. Nieprzypadkowo, bo obydwa systemy opierają się na wartościach uniwersalnych (prawie naturalnym), a co za tym idzie, postulują powszechną równość i wolność człowieka. W obudowie mistycznej mamy pewne różnice wynikające z genealogi.W słowiańszczyźnie idzie to „od dołu”, w chrześcijaństwie mamy odgórną linię ingerencji bożej-ale i tu i tu mamy zachowaną pełną hierarchię, w przeciwieństwie do mitologii greckiej czy rzymskiej pełnych swarów i kłótni „boskich” (jak na republikę i demokrację przystało 🙂 ).

 

David W. Drożdż
David W. Drożdż Sebastian imiona czy opakowania sa bardzo ważne wbrew pozorom i warto być wyczulonym na to.Co napiszesz mi w takim razie o światowidzie czyli tym glównym bóstwie Słowian.

 

Sebastian Jarczak
Sebastian Jarczak David W. Drożdż Nie interesuje mnie on nic, podobnie jak trygławy i inne. Nie interesuje mnie również, czy Maryja była dziewicą, ani czy zwierzęta były w stajence (temat ostatniej pracy przedostatniego papieża.na szczęście już na emeryturze). Podobnie jak nie interesuje mnie konstytucja i jej zapisy, a jedynie to, jak państwo działa w realizacji swoich zobowiązań wobec obywatela (stanie na straży prawa i wolności). Nie pozwalam sobie wmówić jakiś podziałów prawica-lewica, czy socjalizm-kapitalizm, bo są nam narzucone i nie prowadzą nigdzie-wręcz przeciwnie, odciągają naszą uwagę od prawdziwych problemów (antymoralności) oraz jedynego podziału (na uczciwych ludzi i bandytów).

 

David W. Drożdż
David W. Drożdż Światowid -niosacy światlo-po łac.lucyfer..myśle ze dobry przyklad jak wazne sa imiona i opakowanie..Ktoś nieswiadomy pójdzie sobie do takiej światyni i nieświadomie bedzie czcił diabla..zreszta slowa KTO NIE MODLI SIE DO BOGA MODLI SIE DO SZATANA TU WYSTARCZĄ

 

Sebastian Jarczak
Sebastian Jarczak David W. Drożdż Siedzisz w symbolice i to jest całkowicie niepotrzebne, a nawet mylące. Za PRLu mieliśmy biało-czerwone flagi na urzędach państwowych, ale to wcale nie oznaczało tego samego, co biało-czerwone opaski AKowców czy powstańców śląskich. Wróg często przychodzi pod przykrywką symboli, i łatwo może zmylić osoby tym się kierujące-osoby patrzące na wartości nie da się zmylić, bo nawet szatan traci całą szatańskość, pozostając wiernym wartością 🙂 Co do świątyni, jak ktoś potrzebuje świątyni, by się modlić do boga, to już jest daleko od chrześcijaństwa. W słowiańskich wierzeniach, w świątyniach składano ofiary bogom (kapłanom), a w chrześcijaństwie świątynie służyły do spotkań osób tworzących daną wspólnotę (i przy okazji wspólnie się pomodlić, ale przy okazji-bo kto nie widzi boskiego stworzenia w drugim człowieku, albo zamyka boga w murach kościoła, ten nie ma nic wspólnego z chrześcijaństwem).

 

David W. Drożdż
David W. Drożdż Wiesz co..nic o mnie nie wiesz i oceniasz mnie ze siedze w symbolice..a ja jestem jak najbardziej praktykiem😊Uczestniczyłem i byłem świadkiem wielu egzorcyzmów ludzi którzy bezwiednie oddawali cześć demonom..widzialem ich uwolnienia i słyszałem świadectwa jak wdepnęli w te szatańskie g..Naprawde słowa takiego domorosłego teoretyka jak Ty nie robia wrażenia..tym bardziej że nadto często wstawiasz sie w role Boga oceniając kto ile ma wspolnego z chrześcijaństwem..nie Tobie to chłopie oceniać

 

David W. Drożdż
David W. Drożdż Jesli moge spytac o Twoje wyznanie?Ja jestem Katolikiem..a Ty?

 

Sebastian Jarczak
Sebastian Jarczak David W. Drożdż Wiem tyle o Tobie, ile sam mi powiesz 🙂 Ze światowida robisz lucyfera, a czy Jezus nie jest także niosącym światło? Co jest złego w oświeceniu? Lepiej nie wiedzieć, jak próbować zrozumieć? Domorosły teoretyk to kolejne określenie-wytrych. Potrafisz samodzielnie myśleć, czy tylko powtarzasz za kimś czyjeś przemyślenia? Widać że raczej masz z tym problem, bo potrzebujesz szufladkować ludzi-to pytanie o wyznanie jest właśnie takim kategoryzowaniem ludzi, wrzucaniem ich w opisane przegródki. Nie muszę być bogiem, by wiedzieć co jest, a co nie chrześcijaństwem–mamy do tego wyraźne wskazówki, a jak uczciwie poświęcisz chociaż pół dnia w tygodniu na przemyślenia z tym związane, to za rok-dwa, dojdziesz do takiej samej wprawy.

 

David W. Drożdż
David W. Drożdż Dowiem sie jakiego jestes wyznania..ja jestem fair mówiac Ci o swoim Ty chyba nie będziesz go ukrywal?

 

David W. Drożdż
David W. Drożdż Tu masz ze słownika skopiowane skoro moje wiadomości nie sa wystarczające dla Ciebie Lucyfer. Po łacinie „niosący światłość”. W starożytnym Rzymie termin ten stosowany był do określenia Gwiazdy Porannej, czyli planety Wenus widocznej nad horyzontem przed wschodem Słońca. Słowo było dosłownym tłumaczeniem greckich eosphoros (eώσφορος) – „niosący świt” lub phosphoros (Φώσφορος) – „niosący światło”.

 

Sebastian Jarczak
Sebastian Jarczak W czym jesteś fair? Mnie w ogóle Twoje wyznanie nie interesuje. Rozmawiam z Tobą, a nie z jakąś religią. Nie identyfikuję się poprzez wyznanię, ale poprzez siebie. Po co kopiujesz encyklopedie, skoro nie możesz mi powiedzieć, co w tym oświeceniu jest złego? żeby było łatwiej, to możesz zacząć od lucyfera-co w nim jest złego? Myśl, a nie kopiuj-wtedy nauczysz się wykrywać zło pod każdą postacią, niezależnie od tego, jak bardzo będzie schowane.

 

David W. Drożdż
David W. Drożdż Tu masz głowny bóg Słowian niosacy im wiedzę i światło -ŚWIATOWID – (Światło-wid, Svetowid, Svantewid, Swetłowed) bóg o kilku obliczach, czczony przez Słowian, (Lechitów). Uważany za boga najwyższego – pana niebios, wojny, płodności, urodzaju i wiedzy. Utożsamiany z czczonym na Rusi Trygławem

 

Sebastian Jarczak
Sebastian Jarczak Co jest złego w niesieniu światła? I co takiego zrobił lucyfer, że jest uważany za synonim zła?

 

David W. Drożdż
David W. Drożdż Czlowieku nie obracaj kota do góry ogonem nie piszemy o oświeceniu..Postudiuj religioznawstwo i teologie jak ja to nie bedziesz bzdur wypisywal.Jesli sie wstydzisz swojego wyznania to nie pisz jesli nie potrzebujesz światyni nie chodz..jesli chcesz oddawać poklony lucyferowi oddawaj..mnie to wszystko jedno..rozumiesz?Poprostu dziele sie swoim doświadczeniem z zakresu zagrożeń duchowych i dziele sie z tym z innymi ludżmi..Kto chce może skorzystać kto nie chce nie zmuszam..Nie chcesz?To odejdz..mnie nie interesuje kompletnie co myślisz o tym co ja pisze..

 

David W. Drożdż
David W. Drożdż Wiesz co człowieku..jeśli ty sie pytasz czemu lucyfer jest synonimem zla to NIE GNIEWAJ SIĘ ale albo jesteś głupi albo nudzi Ci sie i nie masz z kim popisać więc wywołujesz gównoburzę w komentarzach..Ja kończe na tym beznadziejna dyskusje bo szkoda mojego czasu na troli..Ty jesteś z tych którzy choćby skały srały musza mieć ostatnie zdanie więc ustępuje Ci i napisz ostatni komentarz..😁
Sebastian Jarczak
Sebastian Jarczak Od początku czepiasz się tego „niosącego światło”, a nawet nie rozumiesz o kogo (i o co) chodzi. Boisz (?) się lucyfera, i nawet nie wiesz dlaczego. I Ty mnie wysyłasz na jakieś studia? 🙂Potrzebujesz świątyni by pomodlić się do boga (nie kojarzę żadnej znanej religi, która by nie miała boga wszechmogącego-ale Ty podajesz się za…katolika 🙂 ) Nie interesuje Cię co ja myślę o Twoich słowach (i Ty chcesz komuś pomagać-sam potrzebujesz pomocy), to znaczy że nie potrafisz prowadzić dyskusji ani krytycznych uwag. Krytyka to nie hejt, tylko wskazanie gdzie coś jest źle-to jest forma pomocy dla drugiej osoby. Aha, i wszystko co robimy (mówimy, piszemy,etc) świadczy o nas, i buduje nasz obraz w oczach drugiego człowieka, a nie to co chcemy mu przedstawić jako swój bilbord (wyznanie pochodzenie, etc). No i ja sią nie gniewam, cieszę się że mogłem pomóc. Jak nie od razu, to kiedyś być może wrócisz do tej rozmowy. pozdrawiam 😉

 

Sebastian Jarczak
Sebastian Jarczak Nom i jeszcze zostałem trolem 🙂 masz poczucie humoru..
Skomentuj

